La divina tragicomèdia grega

La divina tragicomèdia grega
La tempesta cau sobre Grècia, y hace estragos con su fuerza, and all the world is looking there waiting for the results

dimarts, 15 de maig del 2012

MERKEL I SARKOZY MARQUEN L'AGENDA DE PAPANDREU

CAT. La dura situació econòmica que està travessant Grècia i que com tots sabem, ha necessitat de la injecció econòmica del FMI (Fons Monetari Internacional) i de la UE; a canvi, això sí, d’importants retallades i privatitzacions i la pèrdua de gran quantitat de patrimoni grec, acompanyat de la condonació d’uns 100.000 milions d’euros del deute de Grècia.
Les injeccions econòmiques rebudes per Grècia, per evitar la fallida econòmica, estan subjectes a aquestes privatitzacions, que com segons creu el primer ministre grec, Giorgios Papandreu, s’ha de consultar al poble grec mitjançant un referèndum en el que es decidirà si el poble està d’acord amb aquestes privatitzacions requerides. Davant d’aquesta situació, tant Angela Merkel com Nicolàs Sarkozy, van pressionar l’executiu ...grec de què si no s’acceptaven les condicions imposades, tant per l’FMI i CE, Grècia hauria de prendre una important decisió i abandonar la zona euro.

Tot vindria lligat al resultat del referèndum proposat per al mes de desembre. Si el poble grec no està d’acord amb aquest pla d’ajuda (acompanyat de privatitzacions de patrimoni grec) es congelaria el paquet de 8 mil milions d’euros a Grècia per a què l’executiu pogués fer front als pagaments, i Grècia es veuria obligada a abandonar la UE i la zona euro. Finalment, Giorgios Papandreu, va fer marxa enrere i es va retractar sobre l’opció de fer un referèndum, després de les pressions rebudes per la UE. El que sí ha triat Papandreu és la formació d’un govern grec de coalició nacional amb el suport del partit conservador d’Antonis Sámaras, Nova Democràcia.

Papandreu va proposar la retirada del referèndum i la convocatòria al parlament grec d’un vot de confiança a les gestions del seu govern socialista. Aquest va superar la moció de confiança amb 153 vots dels 300 possibles, tot i així ja havia assegurat que després del vot de confiança s’apartaria del govern deixant pas a un govern de coalició o tecnòcrata d’unitat nacional, encapçalat per l’ex – vicepresident del Banc Central Europeu (BCE), Lucas Papademos. Amb aquesta decisió, Grècia va aconseguir desbloquejar el paquet d’ajuda de 8 mil milions d’euros, per a poder pagar els sous dels treballadors públics i d’altres despeses.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
CAST. La dura situación económica que está atravesando Grecia y que como todos sabemos, ha necesitado de la inyección económica por parte del FMI (Fondo Monetario Internacional) y de la UE; a cambio, eso sí, de importantes recortes económicos y privatizaciones, perdiendo así, gran cantidad de patrimonio griego, acompañado de la condonación de unos 100.000 millones de euros de la deuda de Grecia.
Las inyecciones económicas recibidas por Grecia, para evitar la fallida económica, están sujetas a estas privatizaciones, que según el primer ministro griego, Girogios Papandreu, se ha de realizar una consulta al pueblo griego mediante un referendo, en el que se decidirá si el pueblo está de acuerdo en aceptar las privatizaciones requeridas. Ante esta situación, tanto Angela Merkel co...
mo Nicolás Sarkozy, han presionado al ejecutivo griego de que si no aceptan las condiciones impuestas por el FMI y la UE, Grecia debería tomar una decisión y abandonar la zona euro.
 
Todo estaría a expensas del resultado del referendo propuesto para el mes de Diciembre. Si el pueblo griego no acepta el plan de ayuda (acompañado de las importantes privatizaciones) se congelaría el paquete de 8 mil millones de euros a Grecia para que el ejecutivo pudiera hacer frente a los pagos de sueldos de sus trabajadores públicos y, a demás, Grecia se vería obligada a abandonar la UE y la zona euro. Finalmente, Giorgios Papandreu, hizo marcha atrás anulando el referendo, después de las presiones sometidas por la UE. La opción escogida por Papandreu es la formación de un gobierno griego de coalición nacional, con el soporte del partido conservador de Antonis Sámaras, Nueva Democracia.

Papandreu propuso la retirada del referendo y la convocatoria al parlamento griego de un voto de confianza en las gestiones del gobierno socialista. Éste superó la moción de confianza con 153 votos favorables de los 300 posibles, aún así ya había asegurado que tras el voto de confianza se apartaría del gobierno dejando paso a un gobierno de tecnócratas de unidad nacional, encabezado por el ex vicepresidente del Banco Central Europeo, Lucas Papademos. Con esta decisión, Grecia consiguió desbloquear el paquete de ayuda de los 8 mil millones de euros para poder hacer frente a los pagos de sus trabajadores públicos y otros gastos.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada